reklama

JUDr. Trnka patrí do väzby a nie do talára!

Od nástupu na post generálneho prokurátora zakrýval trestnú činnosť sudcov a prokurátorov, ktorí viedli konanie vo veci právoplatne skončenej, pre skutok, ktorý nebol trestným činom, pre paragraf vypustený z trestného zákona.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Mojich sedem rokov pretrtošených s Trnkom ...

Patrím nepochybne k ľuďom, ktorí z pohľadu bývalého generálneho prokurátora JUDr. Dobroslava Trnku, roky sa pregrciavali odniekaľ - nikde. Teda ja som sa od roku 1998 pregrciavala medzi políciou, prokuratúrou a súdmi Trenčianskeho kraja, Generálnou prokuratúrou SR a Najvyšším súdom a aj keď som nikdy nemala ambície študovať právo, práve prokuratúra riadená JUDr. Trnkom spôsobila, že dlhé roky som čítala iba platný trestný zákon a poriadok a občas otvorila Ústavu SR, aby som si pripomenula moje ústavou garantované práva, po ktorých Trnkovi podriadení rád a často šliapali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S JUDr. Trnkom som sa stretla krátko po jeho zvolení v Pezinku. Podala som mu právoplatné rozhodnutie z prvého trestného konania v trestnej veci ČVS: OÚV 345/PB -98, časť trestného spisu z druhého konania . Za niekoľko minút pán prokurátor správne vyhodnotil, že je vedené trestné konanie vo veci právoplatne skončenej pred piatimi rokmi .

Termín ďalšieho stretnutia sme predbežne dohodli po jeho menovaní na post generálneho prokurátora a prevzatí úradu.

Prvým stretnutím komunikácia s JUDr. Trnkom skončila. Po nástupe Trnku moje podnety "úspešne" riešili jeho podriadení. Veľakrát som uvažovala nad tým, či chcú zo mňa vyrobiť psychiatrického pacienta, či moje podnety riešia psychiatrickí pacienti alebo dementi bez základnej gramotnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svetielko nádeje na zastavenie nezákonného trestného konania priniesol rok 2008. Vážený JUDr. Trnka, prevzal v rámci prípravy reportáže Paľba od redaktora Pasiara všetky podstatné rozhodnutia, z ktorých vyplývalo, že je vedené trestné konanie vo veci právoplatne skončenej prisľúbil Pasiarovi stanovisko ku kauze a v prípade zistení nedostatkov zriadenie nápravy.

Televízia Markíza 12.5 .2008 odvysiela vyjadrenie Generálneho prokurátora SR JUDr. Dobroslav Trnku, k trestnému konaniu za uverejnenie satiry:

"Za takú vec stíhať v dnešnej dobe ľudí sa mi zdá minimálne neštandardné . Ja vykonám všetky kroky, aby nielen v budúcnosti bolo takýmto stíhaniam zabránené. Ale každom prípade budem hľadať cestu, ako tento prípad, ktorý je na súde otvorený, doriešiť tým spôsobom ako bolo rozhodnuté zrejme správne na samom počiatku, že sa jedná o priestupkovú záležitosť."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dobe keď sa Trnka vyjadroval pre televíziu Markíza nepochybne vedel, že :

Satira ako literárny útvar nenaplňuje znaky trestného činu ohovárania, nevykazuje znaky trestného činu v zmysle § 3 ods. 1 Tr. zák.. Trestný čin musí spĺňať nielen formálne znaky (znaky uvedené v zákone), ale aj materiálne znaky (nebezpečnosť činu pre spoločnosť ).Vedel, že paragraf útok na verejného činiteľa prostredníctvom tlače je roky zrušený. Vedel že zásada ne bis in idem na moje stíhanie sa sťahuje v plnom rozsahu, lebo predošlé obvinenie mi bolo právoplatne zrušené a uznesenie nikto nenapadol riadnym ani mimoriadnym opravným prostriedkom. Vedel, že Generálny prokurátor ( ako jediný kompetentný) ani v roku 2000 ani inokedy nezrušil platnosť uznesenia, ktorým mi bolo obvinenie zrušené za básničku a nikto nebol oprávnený vo svojej jurisdikcii toto okrem neho urobiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konaniu sudcov a prokurátorov, ( ktoré sa zdá pánovi generálnemu prokurátorovi neštandardné ) sa v právnej spoločnosti hovorí zneužitie právomocí verejného činiteľa, jedná sa o trestný čin.

 K opätovnému konaniu v právoplatne ukončenej veci, v ktorej poškodení nepodali mimoriadny opravný prostriedok bránila platná legislatíva ako aj Európsky dohovor pre ľudské práva.

JUDr. Dobroslav Trnka keď zistil, že je vedené konanie vo veci právoplatne skončenej, mal pokynom konanie zastaviť a vyvodiť trestnú zodpovednosť voči sudcom a prokurátorom, ktorí vo veci právoplatne skončenej viac ako deväť rokov nezákonne konali.

Ako generálny prokurátor znalý môjho prípadu a okolností minimálne na základe mojej návštevy, odovzdaných listín a neskôr podľa vlastného vyjadrenia pre média mal úradne konať a zabezpečiť dodržiavanie zákonnosti a výkonu právomocí verejných činiteľov. Neurobil nič. Nadržiaval konajúcim prokurátorom a sudcom a dovolil im vytvárať výhody v prospech štátu a iných osôb a v neprospech mojich práv. Podľa kvalifikácie tým naplnil trestný čin nepriamej korupcie v súbehu marenia úlohy verejného činiteľa a zneužitia svojich právomocí. Jeho spravodlivosť nebola slepá ale zbabelá, zaujatá a ogrcaná v záhyboch talára generálneho prokurátora. Bez akejkoľvek výčitky svedomia a pocitu neplnenia si povinností. Bez akéhokoľvek pocitu porušenia zodpovednosti za to že ako prokurátor a generálny prokurátor musí konať. Ihneď a neodkladne.

Nekonal a ľahostajne sledoval moje stíhanie za paragraf, ktorý neexistuje a za skutok za ktorý ma duplicitne stíhali nezákonne. Ľahostajne toleroval nezákonné postupy štátnych orgánov, svojich podriadených a ďalších verejných činiteľov.

Trnka nemusel hľadať cestu ani podnikať žiadne neštandardné kroky, mal si iba splniť povinnosť, vyplývajúcu z pozície Generálneho prokurátora SR – zabezpečiť dodržiavanie zákona a zákonný stav .

JUDr. Trnka – GP SR – vedel, že s trestným konaním, ktoré je ukončené zrušením obvinenia (aj keď následným odstúpením na priestupkové konanie) - ak sa stane právoplatným, treba spájať účinky, ktoré trestný poriadok pripisuje právoplatnému uzneseniu o zastavení trestného stíhania, pričom vzniká prekážka res iudicata. /vec rozhodnutá/ na konanie v tej istej veci proti mne. JUDr. Trnka, veľmi dobre vie , že uplynutím lehoty na podanie mimoriadneho opravného prostriedku je uznesenie o zrušení obvinenia meritórnym rozhodnutím vo veci! A vedel aj to že nikto mimoriadny prostriedok nepodal a nikto o ňom ani nerozhodol a teda nikto pokyn ma moje nové obvinenie v roku 2000 nesmel a nemohol vydať. A vedel aj to, kto napriek tomu pokyn vydal a kto to na generálnej prokuratúre ošetril.

Od nástupu Trnku na post generálneho prokurátora do ukončenia jeho pôsobenia na GP SR som intenzívne žiadala o zaslanie rozhodnutia, ktorým zdôvodňovalo panstvo z prokuratúry zákonnosť trestného konania

Po ukončení mandátu JUDr. Trnku mi generálna prokuratúra oznámila, že sťažnosť na základe ktorej, bolo jedenásť ročné konanie vedené, nebola nikdy podaná a uznesenie o zrušení obvinenia nebolo zrušené. V roku 2011 bolo trestné konanie na základe toho z dôvodu nezákonnosti zastavené.

Jana Teleki

Jana Teleki

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Bývalá novinárka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu