reklama

Účinok blogu nastal okamžite vyvesením ... keď „orgán“ falšuje

Pred dvomi týždňami po zverejnení môjho prvého pokusu, textu „ Nová tvár zneužívania psychiatrie“, vyšetrovateľ odstránil zo spisu 94 strán, o predvedení k psychiatričke v spise nie je ani zmienka ....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Znalkyňa keď z diskusie k blogu zistila, že mám kópiu pôvodného uznesenia vyšetrovateľa, podľa ktorého mala klinicky vyšetriť môj duševný stav, požiadala vyšetrovateľa o svoje vylúčenie z konania, s odôvodnením, že som odmietla spolupracovať. Údajne z dôvodu mojich verbálnych útokov na jej osobu, je tak na mňa nahnevaná, že by nedokázala vypracovať objektívny znalecký posudok.

Moja komunikácia so znalkyňou sa týkala výhradne vysvetlenia si pojmov, že v prípade znalca psychiatra, klinické vyšetrenie  bývalých a súčasných duševných chorôb a duševných porúch je vyšetrením za účelom vydania nálezu, ktorý hovorí o duševnom stave integrujúcej choroby a poruchy.  Presne takýto charakter úkonu bol uvedený v pôvodnom uznesení o pribratí znalca .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MUDr. Stanislavová iba správne  vyhodnotila okolnosti, že obsah a význam uznesenia o jej pribratí smeruje k lekárskemu úkonu, ktorý v prípade obvinenej vyžaduje príkaz sudcu. Keďže  vo veci vykonala klinické vyšetrenie, / čo potvrdilo niekoľko psychiatrov, ktorí si nahrávku z vyšetrenia vypočuli /,  bolo zrejmé, že nechce pokračovať v nezákonnom postupe a rozhodla sa z konania dať vylúčiť postupom, ktorý má oporu v zákone o znalcoch, na základe jej dispozičného práva.

Na podporu pravdivosti tvrdení pani doktorky, v oznámení o jej vylúčení, že 16.9.2013, v deň môjho predvedenia psychiatričke, mala vyšetriť môj zdravotný stav a nie duševný , vyrobil JUDr. Kovarčík akési „opravné uznesenie“, a pôvodné uznesenie nazval pisárskou chybou. Pre jednoduchšie pochopenie psychiatrička v pondelok 16. septembra neskúmala môj duševný stav podľa uznesenia , ktoré so mnou priniesli policajti, ale mala skúmať môj zdravotný stav na základe uznesenia, ktoré jej vyšetrovateľ priniesol v utorok 17. septembra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoci uvedený počin vyšetrovateľa, nebolo možné zobrať ani ako žart,  nad stanoviskom polície k zákroku zo dňa 16.9.2013 pre týždenník Plus sedem dní, mi rozum zostal stáť  :   Dňa 16.9.2013 bol príslušníkmi PZ vykonaný úkon v zmysle trestného poriadku , pri vykonaní ktorého boli použité donucovacie prostriedky podľa zákona NR SR o Policajnom zbore. Použitie donucovacích prostriedkov bolo príslušným nadriadeným vyhodnotené ako zákonné a primerané. K jednotlivým úkonom trestného konania sa v súčasnosti vyjadrovať nebudeme.

Keďže polícia sa k jednotlivým úkonom nevyjadruje vyjadrím sa k nim osobne:

Dňa 9.9.2013 –  požiadal JUDr. Kovarčík OR PZ Nitra o moje predvedenie – s poukazom na § 120 odst.1  – čiže nepreberám poštu, vyhýbam sa trestnému konaniu, a majú ma predviesť aj keď sa preukážem platným potvrdením o práceneschopnosti, použitím § 120 ods. 2 Trestného poriadku. Od predvedenia majú upustiť, ak na potvrdení lekára bude výslovne uvedené, že procesný úkon výsluch ohrozí môj život a zdravie.  V rozpore so zákonom ma mali predviesť  o 6.00 hod.  Že by panstvu, z polície vystavovali iné PN – ky ako nám smrteľníkom?  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paradoxne o predvedenie požiadal 9.9.2013, v deň ,keď  som absolvovala v dopoludňajších hodinách výsluch obvineného na oddelení kriminálnej polície, čiže evidentne som sa konaniu nevyhýbala. Termín výsluchu som dohodla  na stretnutí s vedením  polície Bratislava IV 27.8. .2013, nakoľko pán vyšetrovateľ ma odmietal vypočuť.  Akú poštu som mala preberať, som nezistila nakoľko podľa trestného spisu , mi žiadna pošta prostredníctvom Slovenskej pošty nebola zasielaná. Vyšetrovateľ sa neunúval zaslať poštou ani predvolanie na výsluch.

Výsluch na kriminálke Bratislava IV dňa 9.9.2013, v štýle gestapo prebiehal v prítomnosti prokurátorky, ktorá vraj zo zákona vykonáva dozor nad zachovaním zákonnosti. Súbežne mi kládli otázky a ako náhle som začala diktovať vetu , jeden z nich mi vždy skočil do reči, aby som ju nedopovedala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na netradičnom výsluchu, som sa dozvedela  od JUDr. Kovarčíka, že nebude zapisovať moju výpoveď, lebo vraj nie je zapisovateľka a od pani prokurátorky, že nie sú povinní protokolovať moju výpoveď. Nahrávku z výsluchu - zverejním po prešetrení trestného oznámenia podaného na JUDr. Kovarčíka, na inšpekcii.

Keďže posmešky „orgánov“ na moju adresu zašli počas výsluchu príliš ďaleko a uvedomila som si, že moju výpoveď panstvo nezaprotokoluje,  postavila som sa. Pohodila pred váženú prokurátorku deväťdesiat stranový materiál pripravený na výsluch a odišla / so zvukovým záznamom z výsluchu/.  

Za posledných pätnásť rokov, absolvovala som množstvo výsluchov, veľa krát vyšetrovatelia krivili tvár pri zapisovaní výpovede a so zaťatými zubami žurnalizovali do spisu listiny, ktoré sa nehodili k ich verziám, ale za pätnásť rokov sa ani raz nestalo, aby vyšetrovateľ odmietol riadne zapisovať moje vyjadrenie na výsluchu., že by ma nenechal vyjadriť sa k vznesenému obvineniu a neumožnil povedať jednu súvislú vetu. Ani jediný, vyšetrovateľ nepovedal, že nebude zapisovať moje vyjadrenie, s odôvodnením, že nie je zapisovateľ. Každý ma poučil, dal podpísať všetky poučenia a potom ma nechal súvislo sa vyjadriť v potrebnom rozsahu k veci .

Spackaná kolúzna väzba .....

Po eskorte do Bratislavy 16.9.2013 , som vedela, že upravujú spis, na zdôvodnenie vzatia do kolúznej väzby. Zavolala som manželovi , ktorý v tom čase podával na inšpekcii trestné oznámenie na JUDr. Kovarčíka a predkladal nahrávky zo stretnutia s vedením polície a z výsluchu z 9.9. na Inšpekcii Ministra vnútra . Pri podávaní  jednej z obálok, ktoré ma  vyšetrovateľ , neúspešne nútil podpísať , som mu vysvetlila, že skôr ako vyvedie ďalšiu kravinu musí si uvedomiť, že môj manžel práve podáva trestné oznámenie na inšpekcii a predkladá nahrávky z výsluchu a zo stretnutia s vedením polície. V tom momente Kovarčík zbledol a začali všetci pobehovať. Scenár kolúznej väzby sa „orgánom“ zrútil ako domček z kariet.

Klinické vyšetrenie psychiatrom

Nervózne začali pobehovať a približne o hodinu mali pripravené uznesenie o pribratí znalca z odboru psychiatria , opäť mi vykonali osobnú prehliadku , zobrali všetky veci včítane dvoch, z troch telefónov, a v rozpore so zákonom, proti mojej vôli odviezli do ambulancie  psychiatričky MUDr. Stanislavovej.

Frajer na záver

Vyšetrovateľ JUDr. Kovarčík je jednoducho trieda . Tri rovnopisy trestného spisu, vyhotovené na moju žiadosť, by sa pokojne mohli nazvať rôznopismi, nakoľko každá kópia je diametrálne odlišná. Registratúrny  poriadok a žurnalizačný predpis mu podľa spôsobu vedenia spisu veľa nehovorí. Zápisnica z môjho výsluchu, ktorú vyrobili s prokurátorkou Adamovičovou,  nekorešponduje s nahrávkou z výsluchu. Zo spisu, len za posledný mesiac hladko odstránil 94 strán príloh, ktoré som odovzdala pri výsluchu, hoci v zápisnici z výsluchu sa o nich zmieňuje. Predsa obvinená nemá právo sa vyjadrovať k nepravdivým tvrdeniam vyšetrovateľa, ktorým odôvodnil vznesenie obvinenia !

List advokáta, ktorý prevzatie mojej obhajoby oznámil 9.55 hod. mailom – odstránili. Krátko pred 14. hodinou vyšetrovateľ oznámil advokátovi, že na oddelení sa nenachádzam hoci v tej dobe som práve bola pripútaná k radiátoru. Oznámenie advokáta zažurnalizovali do spisu po 15. hodine.   

V spise absentujú úradné záznamy o vykonaní dvoch osobných prehliadok vykonaných počas zadržania,  pokyn prokurátora, prípadne dodatočný súhlas prokurátora na vykonanie osobných prehliadok.

Polícii chýba , úradný záznam z odobratia osobných vecí, zoznam odobratých vecí a potvrdenie o odobratí vecí, úradný záznam o vrátení vecí, úradný záznam o eskortovaní do psychiatrickej ambulancie, o predvedení k psychiatričke a vyšetrení nie je ani zmienka.

Závažné úradné záznamy, ktoré absentujú v spise súvisia s odobratím dvoch telefónov. Páni policajti, ktorí ma predvádzali v rozpore so zákonom psychiatričke, uspokojení, s odobratím dvoch telefónov, dôverujúc v precíznosť svojej kolegyni Bocskayovej, si neuvedomili následky, ktoré môže spôsobiť nahrávka na treťom telefóne....  , ktorý mi nevzali.  

Porušovanie základných ľudských práv, ústavných práv, či práv obvinených zakotvených v trestnom poriadku,  na Slovensku je témou tabu. Zostáva iba veriť, že s pribúdajúcimi trestnými konaniami voči novinárom, sa novinárska obec prebudí z letargie a obráti svoju pozornosť na nezmyselné trestné konania, ktoré nemajú oporu v zákone, pretože už dnes sú slovenski investigatívni novinári ohrozeným druhom.

O niekoľko dní uplynie lehota na rozhodnutie o trestnom oznámení podanom na vyšetrovateľa ...

Jana Teleki

Jana Teleki

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Bývalá novinárka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu